جشنواره خواجه عطا در فهرست رویدادهای ملی گردشگری ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از ثبت جشنواره خواجه عطا در فهرست رویدادهای ملی گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی گفت: جشنواره خواجه عطا که باهدف توسعه گردشگری در نوار ساحلی و احیای باورها و سنت‌های مردم ساحل‌نشین برگزار می‌شود، در فهرست رویدادهای ملی گردشگری ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه خواجه کمال‌الدین عطا از رجال قدرتمند و تأثیرگذار سده‌های نهم و دهم هجری قمری در خلیج‌فارس و اولین قهرمان مبارزه با استعمار در تاریخ ایران بوده است، اظهار کرد: محله‌ای به نام این قهرمان مبارز در بندرعباس وجود دارد که جشنواره از نام محله و محل برگزاری این رویداد، گرفته‌شده است.

او افزود: ثبت جشنواره خواجه عطا به‌عنوان رویداد ملی، می‌تواند به برندینگ منطقه کمک کند و بندرعباس می‌تواند با داشتن رویداد مشهور خود همچون خواجه عطا خود را به‌عنوان مقصدهای گردشگری خاص معرفی کنند.

محسنی اظهار کرد: رویدادهای خاص نه‌تنها به جذب گردشگران کمک می‌کند بلکه باعث رشد اقتصادی و حفظ فرهنگ و افزایش تعاملات اجتماعی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: بسیاری از رویدادهای استان مبتنی بر میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه است و ثبت آن‌ها به حفظ این آداب‌ورسوم از خطر فراموشی کمک می‌کند.

جشنواره خواجه عطا در ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ با شماره ۲۰۳۲۸۲۹۱ در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072401728
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha